ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
{ جهادگران حماسه و ايثارگران }


محمدباقر قالیباف با حضور در مصلی امام خمینی شهریار در اجتماع پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، طلاب، روحانیون و خانواده شهدای این شهر به سخنرانی پرداخت.

قالیباف در ابتدای سخنان خود گفت: خداوند را شاکرم که در جمع شما مردم متدین و شهیدپرور شهریار توفیق حضور دارم. امیدوارم بتوانم با کار و تلاش محبت‌ها، صمیمیت‌ها و صفایی که در شما مردم عزیز این شهرستان دیدم را جبران کنم. شرمنده محبت‌های یکایک شما مردم عزیز هستم.

وی افزود: احساسم بر این بود که وظیفه دارم در این زمان کوتاه و وقت فشرده برای عرض ادب و احترام خدمت شما بیایم تا بدانید هرگز شما مردم خوب و مهربان را فراموش نخواهم کرد. در اینجا حضور پیدا کردم تا اعلام کنم در خدمت شما هستم و خواهم بود.

وی افزود: مشکلات و دغدغه امروز شما مردم عزیز را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی از اعماق وجودم درک کرده‌ام. اینگونه نیست که مسایل و مشکلات شما را ندانم، بلکه همواره سعی کرده‌ام در دوران مسئولیتم این طور حرکت کنم. در شهرداری تهران که کار خود را آغاز کردم، خبرنگاران از من سئوال کردند دغدغه شما چیست. در آن زمان گفتم به عنوان محمدباقر قالیباف حق ندارم دغدغه‌ای جز دغدغه مردم در شهر تهران را  داشته باشم و تلاشم این است که دغدغه مردم را برطرف کنم. امروز هم که در جمع شما و در این مکان مقدس آمده‌ام، عهد من با شما این است که دغدغه‌ای جز دغدغه مردم نداشته باشم. یقین دارم اگر بخواهم انقلابی باقی بمانم، فردای قیامت مدیون همرزمان شهیدم نباشم و سرباز ولایت باشم یک راه بیشتر ندارم؛ عاقبت بخیری من این است که جز خدمت، کار و تلاش برای شما کار دیگری در زندگی خود نداشته باشم. امیدوارم با دعای خیر همه شما مردم عزیز و همراهی شما در این مسیر حرکت کنیم.

نامزدم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: بعد از استعانت از خداوند متعال، امیدم به جوانان عزیز کشور است. همیشه به جوانان گفته‌ام که به عنوان محمدباقر قالیباف بیش از هرکس به جوانان مدیون هستم. به این دلیل که بنده یک روستازاده بیشتر نبوده‌ام، خانواده من نه قدرت داشتند و نه ثروت. همزمان با تحصیل کار می‌کردم و امکان ادامه تحصیل در زندگی برای من نبود، اما اگر امروز جرات پیدا کرده‌ام و پشت این تریبون ایستاده‌ام و همچنین اگر امروز در شهرداری تهران در خدمت شما هستم به برکت امام (ره)، شهدا و همت شما مردم است که چنین فرصتی را به من جوان 19-18 ساله در دهه اول انقلاب دادید. اگر توان و عرضه‌ای دارم مدیون هستم و باید این توان را با تمام وجودم وقف شما مردم کنم. امروز مکلف هستم همانطور که انقلاب فرصتی برای من فراهم کرد، همان فرصت را برای جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب فراهم کنم.

وی تصریح کرد: مکلف هستم در حل مشکلات جامعه دو قول به شما بدهم؛ اول آنکه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را سامان دهم. شما نزدیک شهر تهران هستید و به تهران رفت و آمد دارید. بنابراین می‌دانید هرگز قولی به مردم تهران نداده‌ام که به آن عمل نکرده باشم. امروز نیز عرض می‌کنم که به حول و قوه الهی و با کمک شما و مخصوصا جوانان براساس برنامه‌ای که توضیح داده‌ام پیش خواهیم رفت و آن را با کار و تلاش نشان خواهیم داد. انشاءالله ظرف دو سال شرایط سخت اقتصادی در حوزه گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی را سامان دهیم و مردم در هر کجا -  از یک روستای مرزی تا مرکز کشور – احساس کنند که شرایط تغییر کرده است. این ظرفیت در کشور وجود دارد و نباید ذره‌ای در این موضوع تردید کنید و هرگز به خودتان نا امیدی راه ندهید.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که هرگونه اقدام و خدمت را از مناطق محروم و کمک به مستضعفان و افراد ضعیف جامعه آغاز کنیم و این مساله باید اولویت اول من باشد. در شهر تهران به مردم قول داده‌ام که جنوب شهر را در اولویت بگذارم، امیدوارم شرایطی فراهم کنیم تا در شهرهای اطراف تهران نیز مشکلات را به سرعت سامان دهیم. باید این فرصت برای اطراف تهران نیز فراهم شود و این وظیفه ماست و در دستور کاری ما قرار دارد.

وی تاکید کرد: بیش از یک سال و نیم است که بحث مترو برای این شهرستان و شهرهای اطراف تهران در دستور کار قرار دارد و امیدوارم در آینده نزدیک نیز این کار را پیش ببریم و همانطور که برای پروژه‌های شهر تهران زمانبندی گذاشته‌ایم این کار را هم انجام دهیم.

قالیباف با اشاره به صحبت‌های یکی از بانوان حاضر در جمع گفت: خواهر بزرگوار ما نکته‌ای را عنوان می‌کند که نکته‌ای بجا و بحقی است. در مناظره روز گذشته و در دو دقیقه آخر نیز به این موضوع اشاره کردم که از نهج‌البلاغه و حضرت امیرالمومنین (ع) یاد گرفته‌ایم دولتی می‌تواند پایدار بماند که اول حقوق مردم را بدهد سپس حقوق دولت را از مردم مطالبه کند. تعهدی که در برنامه سی دقیقه‌ای تلویزیونی به مردم دادم و به آنها گفتم صدای من را ضبط کنید و این عهد و تعهد من با شماست. بنده مکلف هستم قانون اساسی را با اولویت حقوق مردم اجرا کنم، این اساس کار است و اینکه یک فرد برای کدام قبیله و طایفه است مهم نخواهد بود. مهم این است که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کند، بنابراین باید از همه فرصت‌ها برخوردار شود. همانطور که این فرصت در دهه اول انقلاب وجود داشت و اگر نبود من امروز اینجا نبودم. از این جهت می‌گویم که من دین دارم تا این فرصت را برای جوانان و همه اقشار جامعه با هرگرایشی و سلیقه‌ای فراهم کنم. مهم این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را قبول داشته باشم. دیگر مهم نیست که قالیباف را قبول دارد یا نه، بلکه مهم این است که قانون اساسی و نظام ولایت را قبول دارد و فردی نخبه باسواد و تاثیرگذار است و می‌تواند باری از جامعه برداشته و گره‌ای را از مردم حل کند. اگر بنده توفیق خدمت در دولت را پیدا کنم برنامه‌ای را تنظیم کرده‌ام که از روز 25 خرداد لحظه‌ای در کشور بلاتکلیف نباشم. ما در شرایطی هستیم که حق آزمون و خطا نداریم. حق نداریم کشور را معطل کنیم و بایستیم، امروز پیشرفت برای کشور یک ضرورت است. خاطرتان هست که در دوران دفاع مقدس صدام حمله کرد و همه به جنگ رفتیم، امروز نیز دشمنان در عرصه اقتصادی به جنگ نظام آمده‌اند و مکلف هستیم با همان روحیه ایثارگری و تلاش در عرصه‌های اقتصادی بایستیم. این ظرفیت در کشور وجود دارد. البته باید دانست که چالش ما چالش اقتصادی نیست بلکه چالش مدیریتی است که از منابع بد استفاده می‌کنیم و منابع را بد مصرف می‌کنیم. رسول الله فرمودند: من از فقر جامعه نمی‌ترسم بلکه از سوءتدبیر می‌ترسم. امیدوارم بتوانیم این مسایل را سامان دهیم و کار را پیش ببریم.

وی تاکید کرد: خواهشی که از ملت دارم این است که در 24خرداد که می‌خواهیم تصمیم بگیریم در کنار برنامه، به کارنامه افراد هم توجه کنیم.

قالیباف در پاسخ به پرسش یکی از حضار درباره پروژه نیمه تمام بیمارستان شهریار گفت: همین الان که از مسیر می‌آمدم بیمارستانی که شما به آن اشاره کردید را دیدم. شما در تهران یک پروژه بلاتکلیف و نیمه تمام را نمی‌بینید و من به شما قول می‌دهم به تمام وعده‌هایی که داده‌ام عمل خواهم کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.